Raya Yang Penuh Tragis

 

  Wahhhh !aku da maju skrg nie...hahahaha...ape pon nk tnya kt semua follower aku..sihat tak semua nya??hope korang sihat la ye..aku rindu nak tulis lagi..hari baru ade mood nk tulis entri ni..ikut kan hati da lame da aku nk tulis..disebabkan kesibukan aku dengan mengedit blog aku nie..tu yg tak ade masa uh...okay..aku nk teruskan dengan tajuk post aku hari ini...raya yg sangat tragis untuk tahun nie..nak tahu sebab ape aku cakap macam uh...???sebenarnya aku baru kehilangan telefon kesayangan adik aku..yang ayah aku beli kan...tak sampai setahun kite orang pakai telefon uh..da hilang ..agak nya tak de rezeki kot..huuuuhhuhuhu..mengis akubeli telefon adik aku hilang ...nak tahu mcam mane hilang nya...macam nie..........

    Nak cerita mcam mne yek....macam nie..masa tuh mmg kt umah kpg aku uh ramai la orang..dalam masa yg ramai uh telefon adik aku tak pulak hilang..bila orang da balik je semuanye...nak ambil balik tengok2  da hilang ..sape la yang duk ambik telefon kesayangan adik aku..ya allah...mase  tuh arr aku ngis..tak tahan aku dngan sebak kat dada nie..ya allah..hanya allah yg tahu hati aku sekrg nie..sampai sekg aku masih teringat ape yg berlaku...aku nak cerita pasal masa tuh jugak...nak tahu ape yang aku buat..aku jerit kuat2..aku ckap aku akan bg hidup org uh merana sampai jadi gile..siapla die dgn aku nanti..die nak sgt kan...ape persaan die beli ambik hak org lain...mencuri pulak uh..tak berkat hidup ko...aku doakan...aminnn...balik dr kpg aku pon buat solat hajat..lepas solat uhaku da dpt tahu da sape orangnye... alhamdulilah allah berkuasa ats segalanya..ape yg aku lihat sendiri mmg jelas sape die sebenarnya..die orang dekat dgn aku..yg anggp aku mcm adik die sendiri....sape la  ye??sanggup die buat aku mcam nie..die ayh aku uh senang ke cari duit untuk aku n family nie..senang  hidup ko kan mencuri keje nye...ikut kn hati nak je aku buat laporan polis...memandang kan die tersangat la baik kan...hishhhhhhh.....kalau tak habis hidup ko...aku ni baik orang nya...padan la hati aku nie berat nak balik kpg hari tu..rupa2 nya ade sesuatu yg berlaku ...kalo la aku tahu mcm nie jadinya tak heran aku dgn kpg nie...huhuhuhu..tahun depan aku da tekat tak nk rayakt kpg..aku nk raya kt umah sendiri..lg bagus..tak hilang aku punye barang yg sangat berharga...aku doakan orang uh tak berjaya dalm hidup ko...dan aku nk 1 hari nnti..ko akan terkantoi dengan sikap ko uh..aku da lama pendam semua nie...ya allah makbulkan doaaku nie ya allah..atas perbuatan yg die da buat pda hambamu yg kerdil ni...aminnn...

   Itula raya yg sangat trgis bg aku nie...huhuhuuhhu...mesti ade sape2 yg pernah kene macam aku nie..
Ape2 pon kesabran  uh pentg kan..biarla die...ingat hidup ko kan jadi tak tentu arah...means aku giler...hahhahahahaha.....Si Maling......tooooooooooo

                                     Salam Sayang Untuk Semua ! !

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...