Sabar ! ! ?

Assalammualaikum Dan selamat malam...

     Ini entri aku yg kedua untuk hari ini sahaja.Banyak sangat yang aku nak kongsikan dekat semua kawan-kawanku.Hari ini tajuk entri ini dah mengajar aku erti kesababaran dalam diri ini..Alhamdulilah aku dah faham semua tuh..Aku dah mula berperangai seperti orang dewasa.Siang tadi aku kene lah bersabar dengan sepupu kecik aku tuh yg aku ceritakan dekat kau orang pagi tadi.Aku kena lah sabar mengajar die dan aku kena lembut ketika megajar.Orang kata kite ini dalam hidup banyak dugaan kan..bukan setakat dengan dugaan sahaja malahan aku kena tahu semua nya datang dari Allah s.w.t..itu cerita pasal sepupu aku yang aku kena sentiase sabar mengajar die..

    Kedua kesabaran aku ialah...masalah yang menimpa aku bila aku tak dapat nak pergi keluar besok disebabkan kegawatan ekonomi ini.Mula2 itu rasa nak ngis jugak kan..Ingatkan nak pergi beli novel ke tak pon perterjemahan Al-quran?pergi makan MC D ker..tapi tak pe lah..Lain kali kan ade..nampak nya bulan puase ini aku tak dapat lah nak baca novel  dengan Al-quran yang diterjemahkan tuh..Tak dapat lah nak kaji semua kisah nabi dan sebagainye lah..Tak ape nanti lah ..ade rezeki pergi lah beli..cukup cerita pasal dugaan aku terima hari ini
Ingat! Sabar separuh daripada Iman

    Seterusnya,aku nak bagi tahu apa yang aku baru terima tadi..Kawan baik aku jar pergi keluar tak tahu lah bila kan..tapi apa yang paling penting die cakap die nak belanja aku lah..ini yang buat aku happy..orang ade cakap kan ..semua dugaan tuh ade hikmahnya kan..so, kali ini yg kawan aku nak belanja ini dikire hikmah yg kecil kan dari Allah s.w.t..Tapi bagi aku semua tuh besar nikmat nya dan hikmah nya..tak sabar rasa nya..hehehehe.. Alhamdulilah...Terima kasih Ya Allah......

Bersyukur lah !
                                           Salam Sayang Untuk Semua !! Sayang Semua.....        

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...