Terkenang Kan.. (Part 2)

 
   Selamat petang semuanye...ape khabar..hope semua nye sihat je..harap jadi hari nie lebih baik dari hari semlam..seperti yang dijanjikan..aku nak kongsikan kehidupan aku sebelum ade blog nie..rahsia kehidupan aku masa zaman remaja @ sekolah..pendapat aku zaman sekolah memang sangat2 indah..dan tak boleh dijual beli lagi..huhuhu~bagi terlalu banyak kenangan yang aku lalui..pahit ade ..manis pon ade..nasib baikk tak masin kott..hahhahha~ape pon aku akan cerita masa aku form2..jom !

  Mula hari persekolahan macam biase..n first week da ade aktiviti kokurikulum(koko)..aku rase semua nye tahu kan...hari sabtu jugak la aku kena bangun bagi..yelahh kan semua wajib join aktiviti nie..kena la kan..so aku pon join ..persatuan dan kelab..aku join okestra..ermm..aku sendiri macamtak percaya yang aku nie minat ke muzik..??ermm..ingatkan masuk nie saja2 je..alih2 aku terus jadi minat nak main muzik..perghhh..tak tahu pulakkan..ermmm..itu lah realiti fuza masa zaman remaja..happy jugak sebab dapt join..nak kata aku join sebab minat uh..memang laa..n sebab kawan aku pon ye jugak..faktor lain aku tak terfikir pulak kan..nak kata senior aku handsome2..entah laaa..ehehehehe~  aku tengok ramai juga yang join kelab uh..yelah memandang baru kali pertama aku join kelab tu..macam jugak yang kelab uh bagi undang2..pergghh..baru ade mesyuarat yang besar..dah kena macam2..nak masuk ade syarat2 nye..kalau da masuk tak boleh nak main2 lagi..alat muzik dia orang yang dah tentu kan..ermm..ikutkan aku memang nak main piano...nak buat macam mane tak dapat aku nak main nyee..itu untuk baru first time aku join..masa nie aku belum sempat nak tengok alat muzik ape yang aku kena main...


  Macam biase pergi sekolah..aku sebenarnye tak sekolah belah pagi but aku sekolah belah petang..so bila ade pengumuman semua pasal kelab aku..aku kena lah hadir..untuk sesi petang memang tak ramai yang nak join ..bila die orang cakap join kelab nie tak boleh nak keluar masukk..tu ade yang terpaksa keluar..sebab nak main2..tak nak serius...baik diaorang keluar sebelum terlambat kan..sebenarnye join kelab bestt taw..macam bende kita laluinye..oke2 teruskan cerita aku nie..bila die dah bagi jadualnye..aku kena lah hadir..pada pagi jam 11 pg..ehehhehe~kena bangun pagi lagi,,aku memang liat nak bangun pagi nie..sebab tu zaman aku nakal2 ..heheehe~memang susah sikit..aku pergi latihan..then baru aku dapt tahu apa yang akan aku main nanti ..masa buat function..nak tahu aku kena main alat ape..CELLO..kira nie adik-beradik violin n viola...hehehehe~cayetak??aku terkejut bila cikgu yang mangajar aku uh..bagi kepercayaan sepenuh pada aku untuk main cello uh..kawan aku yang lain kena main violin..kau orang mesti tanya kenapa kwn aku yang lain tak main alat yang lain..aku baru dapt tahu yang alat muzik lain semuanye dah penuh..so, tinggal violin je..yang tak penuh2 lagi..terase tercabar jugak bila main alat muzik yang besarnye..cikgu yang mengajar aku uh..nak tahu die cakap ape..aku ade bakat untuk main cello uh..rase bangga kejap laa..eheehee~tiap hari selasa dengan rabu aku mesti kena hadir latihan..kalau ade perubahan..semua nye akan cikgu aku bagi tahu..tak pon senior aku..sampai aku pandai main cello uh..sampai bunyi nye tak sumbang laa..hampir setengah bulan aku n kawan aku belajar semua nie..cikgu pon bangga dengan kita orang sebab cepat dapat bila die mengajar...bangga oo..lepas tu cikgu bagi cipta lagu..aku pon cipta la lagu..hehehehe~lagu biase jep..lagu doremon ..hahahaaa~.itu lagu ciptaan aku sendiri dengan guna kan cello...bila semua nye aku dah cipta..first lagu yang kite orang kena mainkan..lagu mira-e..hehehe~lagu nie simple bagi aku dan senang..biase lah bila baru belajar nie semuanye sesuhkan..bila dah biase..perghhhh..betapa senang nyee..yang paling aku nanti2kan bila kite orang semua nye berkumpul menjadi satu teamyang sangat besar..perghh..mmg macam simfonim okestra kebangsaan...memang  bestt..kite orang kan berkumpul setiap hari sabtu..seronok aww..bila semua bergabung...masa tu rasa kenikmatan nye..bila menjadi seorang musicion nie...setiap kali kite orang kumpul bermakna ade function...nak tahu first function aku kat mana??

   First function just dekat sekolah je..ehehehe`~tapi bestt..walaupun dekat sekolah kan..banyak jugak lagu yang aku join sekali..tengok jugakk alat ape yang kite main..semuanye ade gruop masing2..kalau aku strings..ade lagu yang aku tak patut main n tak tahu ..cikgu tak kisah sangat..cuma lagu yang aku main mira-e,sway ,kau terlalu istimewa dgn lagu bersama mu uh..aku lupa ape tajuknye..lpes uh lagu nie..ape ekk..lagu lama arr aku main..lupa la tajuk nye..oke aku rase  ade yang tahu..main semua tuh die dah ade note nye..bukan note buku uh..but bacaan untuk aku main..masa mula memang arr susahh nak baca..banyak fomula yang aku kena ingat..mana tak yang dekat tali cello lagi..dengan kt note lagi..perghhh..susah2..bila dah terbiasa uh terus ingt..oke nie cerita bab aku function dekat sekolah..yelahh beru first time masuk..time uh lah senior  suruh kenal kan diri masing2..perggghhh...kena la kenal kan jugak..

   Lepas function dekat sekolah..aku ade function sempena hari guri peringkat negeri..alah aku pergi dekat je..nie dekat Royele Bintang...dekat bandar seremban...mcam biase lah awal2 lagi aku dah kena standbay untyk pergi hotel uh..kena sound check la..macam persiapan..sebelum bermula malam uh..kite orang kena buat latihan sendiri..bagi aku nie function aku kali kedua..dan yang pertama besar..sebab kali nie aku kena main depan Mentei Besar dan guru2 yang aku tak kenal..rasa takut dengan berdebar hati aku ni..hanya allah yang tahu lahh...yelah function yang besar kott..masa nie aku mula jatuh hati ..ehhehe~jatuh hati dengan senior aku sendiri..die tak tahu yang aku mula suka kat die..memandangkan yang die uh playboy..aku sanggup diam je...tak bagi tahu dekat die..die puji aku n kawan2 aku cantik bila di make up..hahahah~aku rase kelakar kot..cantikk ker!macam perli je..tapi die cakap nampak macam serius je..entahh lahh ..pandangan die..senior yang aku minat nie die pemain gitar utama ..perghhh..mmg poyo bila tengok die main gitar..lagu yang paling buat aku semangat untuk main ialah lagu "Magic Women"..mmg menambat hati aku...hahahaaa~ dan kenagan yang aku terima ialah..aku dapat jumpa dengan Rosma n Shari AF 1..ala dapat cakap dengan diorang belakang pentas je..tuh je la..perasaan macam tak percaya kott..hahaha~itu kenagan yang aku lalui masa dekat Royele Bintang...
 
   Seterusnye,aku ade function dekat...majlis hari koperasi peringat kebangsaan..kite orang dijemput untuk main..hahahaha~function je...aku banyak pergi ke luar sekolah arr..function kali nie dekat dengan rumah aku..ehehehe~dekat tapak bekas latihan tentera ..aku ade dekat situ..macam biase aku kena lagi pergi pagi2..kali nie aku terlewat dan aku tertinggal bas oo..hahhahaha~mmg tak la ..kalau aku tak pergi..hilang satu cello uh..perghhh..naik angin cikgu dengan aku..nasib baikk cikgu tak pergi lagi..kalau dah pergi ..sape nak hantar aku nie..hahaa~macam tu la kan..masa uh hari jumaat ..pergi awal2..semua lelaki kena jalani ibadah wajib bagi lelaki..hahahha~kite orang nie kena duduk dekat situ sampai petang,..sampai start function..lama kott..sabar je laa~dan satu insident yang tak diingini...nak tahu ape die..senior aku gaduh sebab mikrofon...hahahaha`~kelakar kan..gaduh sebab uh..hehhehe~bila ingat balik ..nak gelak aku..terkejut bila semua nye belaku dengan pantas..senior yang gaduh nie main alat muzik bertiup...hishhh..dahsyat arr..hehehhe~itu kenangan yang aku tak lupa..sampai ke petang baru aku balik rumah..itu pon kena punggah barang2 semua nye..bawak naik ke bilik okestra...penat nyee..time uh..penat sangat2...

   Itu baru sikit cerita nye..ade banyak lagi yang aku nak kongsikan nyee..kena tunggu part yang ke3..hehehe~ade banyak kenagan yang aku lalui...ini baru cerita sikit lagi cerita tentang cinta monyet aku..masa zaman form 2 nie..nantikan nyee.. Terkenang Kan (Part 3)...lepas nie lebih manis...dan terindah semuannyee..hope semua nye enjoy yerkk..nie sekadar kongsi sahaja...suka dan duka aku hidup tampa diary online niee..
Salam Sayang Untuk Semua...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...